maanantai 10. syyskuuta 2012

Unet



Ajattelin kirjoittaa teille unistani ja unimaailmasta. Keväästä lähtien unimaailmani on muuttunut hyvin voimakkaaksi. Keväällä myös tapahtui jotain, voisin jopa sanoa että yhden  yön aikana koin valtavan 'hyppäyksen' unien tulkinnassa ja aamulla herättyäni pystyin ymmärtämään unien takana piilevää symboliikkaa. Nykyisin minusta on toisinaan hyvin viihdyttävää tulkita unia. Jokainen meistä osaa itse parhaiten tietysti tulkita omat unensa, mutta tietty symboliikka on universaalia.
Oma unimaailmani on viime kuukausina ollut todella eloisaa ja aamulla herättyäni muistan  unet selkeästi. Tietty teema toistuu jatkuvasti. Esimerkiksi viime yönä näin jälleen samaan teemaan liittyvän unen: maailma ympärilläni mullistuu.. tapahtuu jokin katastrofi, vanhat ystäväni pettävät, mutta silti olen turvassa. Unissa usein olen laivassa tai junassa. Olen tulkinnut tämän siten, että muutos on käsillä, elämässäni on edelleen joitakin asioita, joista minun tulee päästää irti. Jos aion edetä henkisellä polullani, on minun jätettävä kaikki vanha energia taakse. Minun on muutettava ajatus- ja käytösmalleja. Pitkälle olen jo päässyt, mutta kirveellä on edelleen töitä ;). Mitä puhtaampi haluan olla, sitä suuremmalla syyllä minun on irrottauduttava mm. kaikista riippuvuuksista. 
Joskus saatan nähdä myös selvänäköisiä unia. En kovin usein, mutta silloin tällöin. Unissani olen myös tavannut ihmisiä, joita päivätietoisuudessa en vielä tunne, mutta jotka tulevat elämääni vähän myöhemmin. Tulevia yhteistyökumppaneitani liittyen suurempaan 'projektiini' tulevaisuudessa. Keväällä sain siis lopullisen oivalluksen (yhdestä) tulevasta elämäntehtävästäni, mutta toistaiseksi en halua sitä täällä blogissa henkilökohtaisista syistä vielä paljastaa. Kenties hiukan myöhemmin ;). 
Nukkuessasi henkesi on vapaa liikkumaan minne tahtoo. Henkioppaasi vartioivat fyysistä kehoasi sillä aikaa, kun henkesi liikkuu sisätasoilla astraali- tai valomaailmoissa. Hopealanka pitää sinut 'kiinnitettynä' kehoon. Kun fyysinen kehomme kuolee, myös tuo hopealanka katkeaa. Unen aikana saatat työskennellä hyvinkin ahkerasti sisätasoilla, tavata henkimaailmaan siirtyneitä sukulaisia tai ystäviä, käydä jopa koulutuksissa, hoidoissa jne. Toisinaan koen olevani fyysisesti ja henkisesti uupunut ja silloin pyydän nukkumaan mennessäni päästä enkelten eheyttävään hoitoon :). Olen myös pyytänyt selvennystä johonkin elämäntilanteeseen tai viestejä oppailtani yms. Aamulla herättyäni en välttämättä  muista tarkalleen tai ollenkaan mitä yön aikana on tapahtunut, mutta sisäinen tunne ja intuitio viitoittavat tietä ja vastaus on valmiina päässäni jossakin muodossa. Tätä on aavistuksen vaikea selittää, mutta toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. 

Olen aina ollut varsinainen unikeko. Rakastan nukkumista!!! Siksi viime vuotinen valvomisurakka pienen poikani kanssa oli minulle pahinta mahdollista painajaista. Kärsin suunnattomasti, jos en saa tarpeeksi unta. Oppaani ovat kyllä lupailleet, että kun etenen henkisellä polullani, unentarpeeni tulee vähenemään. Uskon tähän, mutta toistaiseksi se ei vielä päde. Heräilen kyllä useammin keskellä yötä. Aiemmin saatoin helposti nukkua koko yön heräämättä kertaakaan. Nykyisin tämä on harvinaisempaa (välillä tietysti lapset herättelevät edelleen). Toisaalta, kun aloin tarkemmin miettiä, unentarpeeni on kyllä vähentynyt.. Muutamia vuosia sitten saatoin helposti nukkua kymmenen tuntia yössä, mutta nykyisin minulle riittää normi 8 tuntia. Yhdistän aikaisempaan suureen unentarpeeseeni myös herkkyyteni. Olen aina kokenut, että maailma, jossa elän on ollut liian 'kova' minulle. Toisten ihmisten julmuus ja negatiivisuus on uuvuttanut minut valveilla ollessani niin pahasti, että uni on ollut pakotie hengen tasolle. Muistelen aikaa n. 10vuotta sitten, jolloin olin syöksymässä syvään masennuskuiluun. Erityisesti silloin nukuin usein kellon ympäri. 

Palaan vielä uniin ja niiden merkitykseen. Unet siis todella ovat hyvinkin merkityksellisiä, mutta ei aina sillä tavalla, kun tietoinen mielemme ne tulkitsisi. Unet ovat usein viestejä alitajunnastasi ja niiden viestit verhoutuvat tietyn symboliikan taakse, aivan kuin koodikieleksi. Jos haluaa päästä jyvälle oman alitajunnan 'morsetuksesta' kannattaa aloittaa pitää unipäiväkirjaa. Silloin saatat pidemmällä aikavälillä huomata tietyn toistuvan teeman tai symbolit. Näiden oivaltaminen auttaa sinua pääsemään käsiksi alitajuntasi, sielusi tai korkeamman minäsi sinulle lähettämiin viesteihin. Esimerkiksi kuolema unessa ei suinkaan tarkoita fyysistä kuolemaa, vaan päinvastoin muutosta tai uuden alkua. Nainen unessa kuvaa feminiinistä puoltasi ja mies taas maskuliinista. Lapsi kuvaa usein sisäistä lastasi ja vesi taas tunteitasi. Talo kuvastaa elämääsi ja eri huoneet ja kerrokset sen eri osia. Erityinen huomio kannattaa kiinnittää unen tunnelmaan sekä toistuviin uniin. Painajaiset ovat vahvoja viestejä tunnelukoista jne. 
Muista kuitenkin, että paras tulkitsija olet sinä itse, oma intuitiosi. Vahvista sitä :). 

Levollisia ja antoisia unia!!




P.s. Olen useampana yönä tuntenut, kuinka ympärilläni häärää enkeleitä ja muita valo-olentoja. Erityisesti pääni ja kasvojeni alueella työskennellään. Luulen, että he availevat kanaviani ja hienosäätävät värähtelyitäni jollain tavalla. Nukahdan turvallisin mielin, koska tiedän kaiken tapahtuvan korkeimmaksi parhaakseni ;). 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti